Aby lepiej przyjrzeć się którejś z prac poniżej, wystarczy kliknąć interesujący obrazek, opisy znajdują się również w dolnej części strony! W podstronach kryje się wiele dodatkowych i bardzo ciekawych informacji!
Projekt został zrealizowany dzięki Funduszowi Edukacji Kulturalnej oraz we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.


Wlepka „Medialny bełkot”

Uczniowie klasy 3D o profilu prawno-dziennikarskim. LI LO im. Tadeusza Kościuszki.
Praca powstała poniekąd przypadkowo, ponieważ jeden z autorów zaczął kleić wycinki gazet do kartki. Następnie rzucona została propozycja, żeby na środku pracy umieścić napis „NIE”. Praca symbolizuje sprzeciw wobec propagandy oraz fałszywych informacji przekazywanych przez media, które ciągle zasypują umysł człowieka.
Wlepka stworzona w ramach projektu "Wlep się w Rembertów".
Projekt organizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekt finansowany ze środków Warszawskiego Funduszu Edukacji Kulturalnej.
Wlepka „Upsss”
Opis:
Co się dzieje kiedy w jednym pomieszczeniu przebywają dziewczyny ze Strażackiej i artysta?
Zostajemy natchnione.
Plamka jest kompilacją wszystkiego co otrzymałyśmy wraz z udziałem w tym projekcie. Ludzie sztuki otworzyli nas na świat widziany oczyma współczesnych twórców, ale nie tylko. Zaakceptowali nasz, nie zawsze oczywisty punkt widzenia i co ważniejsze pozwolili nam na rozwijanie swoich wizji, przeczuć, pomysłów i pasji.
Inspiracja:
Grzegorz Kozera – Doktor sztuki, malarz, autor kolaży
Paula Kuch – Krawiec, ilustratorka, graficzka, edukatorka w MSN
Natalia Suska – edukatorka MSN
Wlepka stworzona w ramach projektu "Wlep się w Rembertów".
Projekt organizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekt finansowany ze środków Warszawskiego Funduszu Edukacji Kulturalnej.
Autorzy: Daria Piątkowska, Nadzia Czech, Nikola Przysiężna, Oliwia Stawicka, Magdalena Kogut-Grygiel, Angelika Budzyła
Opiekunowie: Agnieszka Molik, Angelika Stanisławska

Wlepka „Niedopowiedzenia”
Opis:
Działania towarzyszące tej pracy wiązały się z wydobywaniem z tłumu wyrazów słów, które nas inspirują, które do nas przemawiają. Przypadkowe wydałoby się słowa w finale stworzyły opowieść, niedopowiedzianą i zaskakującą. Każdy odczytuje ją na swój niepowtarzalny sposób.
Inspiracja:
„Pocztówki” Wisławy Szymborskiej, które pozwoliły nam na wspólne tworzenie, rzeczy nieoczywistych, niedopowiedzianych, zagadkowych, a jednocześnie zabawnych.
Konstruowanie opowieści ze zlepków słów, które świadczą o nas.
Autorzy: Daria Piątkowska, Nadzia Czech, Nikola Przysiężna, Oliwia Stawicka, Magdalena Kogut-Grygiel, Angelika Budzyła
Opiekunowie: Agnieszka Molik, Angelika Stanisławska

Projekt organizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekt finansowany ze środków Warszawskiego Funduszu Edukacji Kulturalnej.
Wlepka „Wielka prognoza mody”
Uczniowie klasy 3D o profilu prawno-dziennikarskim. LI LO im. Tadeusza Kościuszki.

Projekt organizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekt finansowany ze środków Warszawskiego Funduszu Edukacji Kulturalnej.
Praca została stworzona techniką kolażu cyfrowego, która polega na zestawieniu różnych elementów graficznych, zdjęć i tekstów, tworząc z nich spójną kompozycję.
Autorzy wykorzystali wyraziste wycinki z gazet oraz kontrastowe kolory, podkreślając dynamikę i energię. Fragmenty postaci w nietypowych, surrealistycznych stylizacjach symbolizują odwagę w modzie i sztuce.
Twórcy inspirowali się otaczającym nas światem, nowoczesną modą oraz sztuką współczesną, w której każdy może wyrazić siebie. Obraz przedstawia dynamiczną wizję świata mody, w której tradycyjne kanony zostają przełamane. Postacie składające się z fragmentów gazetowych komunikatów i kwiatowych detali symbolizują złożoność współczesnych trendów. Kwiaty jako element zdobniczy wskazują na bliskość natury w modzie. Praca zdaje się komunikować, że moda jest medium wyrażania siebie, które jednocześnie odzwierciedla zmiany kulturowe i społeczne. Może być także przestrzenią do zabawy, łamania norm i eksperymentów.
Autorzy poprzez przekaz swojej pracy pragną zachęcić odbiorcę do krytycznego spojrzenia na komunikaty medialne, przekaz mody oraz jej wpływ na nasze życie i postrzeganie rzeczywistości.
Na plakacie możemy również odczytać aspekt edukacyjny: Technika kolażu przypomina o roli dadaizmu w historii sztuki, jako formy buntu przeciwko tradycyjnym formom wyrazu.
Wlepka „O nas”

Autorzy:
Daria Piątkowska, Nadzia Czech, Nikola Przysiężna, Oliwia Stawicka, Magdalena Kogut-Grygiel, Angelika Budzyła
Opiekunowie: Agnieszka Molik, Angelika Stanisławska
Opis:
Praca zawiera obraz Placówki widziany naszymi oczami. Mówimy o tym co robimy w ośrodku, jakie są nasze zainteresowania i co czujemy będąc z dala od domu. Czas spędzany na Strażackiej, to czas poszukiwań. Artystyczne działania „Wlepiamy się w Rembertów” pokazały nam jak różnorodni jesteśmy i jak potrafimy harmonijnie, wspólnie stworzyć coś co mówi o nas wszystkich z osobna, ale i jako o społeczności.
Inspiracja:
„Pocztówki” Wisławy Szymborskiej, które pozwoliły nam na wspólne tworzenie, rzeczy nieoczywistych, niedopowiedzianych, zagadkowych, a jednocześnie zabawnych.
„Dziwny ogród” J. Mehoffera, który przyfrunął do naszej pracy na skrzydłach owadów,
a towarzyszą im postacie zaczerpnięte z barokowych dzieł.
Wlepka stworzona w ramach projektu "Wlep się w Rembertów".
Projekt organizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekt finansowany ze środków Warszawskiego Funduszu Edukacji Kulturalnej.
Wlepka „Podróż przez życie”
Opis pracy:
Słońce, niebo, woda, piasek, plaża, kamienie – nasza droga życia.
Nasze życie jest jak podróż samolotem. Pełna uniesień /miłość, kwiaty/, a czasem pełna trudów /choroby ,lęki, strach/. Na tej drodze jest dom - przystań - ostoja ciepła, szczęścia i zrozumienia. Jest też przestrzeń na relaks na plaży w promieniach słońca, by naładować się dobrą energią.
Projekt organizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekt finansowany ze środków Warszawskiego Funduszu Edukacji Kulturalnej.
Uczniowie Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 99 im. Małego Powstańca, ul. Bartnicza 2, Warszawa:
Wiktoria Grabińska, Helena Kowalik, Adam Michalski, Jakub Skrzypiec
Uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 105, Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy nr 1, ul. Długa 9, Warszawa:
Antonina Borczyńska,Paweł Droździel, Bartosz Halota, Michał Halota, Bogna Krasnodębska, Jan Mikołajczyk, Stefania Pęzik, Aleksandra Terczyńska

Wlepka „Córka Pabla”
Autorzy:
Daria Piątkowska, Nadzia Czech, Nikola Przysiężna, Oliwia Stawicka, Magdalena Kogut-Grygiel, Angelika Budzyła
Opiekunowie:
Agnieszka Molik, Angelika Stanisławska
Opis:
Nasze wspólne działanie pozwoliło na skonstruowanie dzieła niczym z kanw Pabla Picasso, ale czy taki był zamysł? Raczej nieoczekiwany finał. Wybrane przez nas ilustracje skomponowały się w jeden wspólny obraz.
Inspiracja:
„Pocztówki” Wisławy Szymborskiej, które pozwoliły nam na wspólne tworzenie, rzeczy nieoczywistych, niedopowiedzianych, zagadkowych, a jednocześnie zabawnych.
Portrety Pabla Picassa, które odkryłyśmy finalizując nasz projekt. Gdzieś już to widziałam?
Wlepka stworzona w ramach projektu "Wlep się w Rembertów".
Projekt organizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekt finansowany ze środków Warszawskiego Funduszu Edukacji Kulturalnej.

Wlepka „Portal”
Praca przedstawia koło stworzone z różnych działań wykonanych na warsztatach. Pierwszym działaniem, który występuje na całym obwodzie jest gra w „zawijankę” używając zdjęć z gazet. Można również dostrzec różne postacie wychylające się z koła. Pracę można uznać za portal, który przenosi do innego świata. Obrazuje to jak inna jest rzeczywistość pokazywana w mediach od tej, która rzeczywiście nas otacza.

Uczniowie klasy 3D o profilu prawno-dziennikarskim. LI LO im. Tadeusza Kościuszki.
Wlepka stworzona w ramach projektu "Wlep się w Rembertów".
Projekt organizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekt finansowany ze środków Warszawskiego Funduszu Edukacji Kulturalnej.
Wlepka „Zdobywca świata”
Opis:
Szczęśliwy człowiek wędrujący przez życie, w świecie pełnym różnorodności, poznając go różnymi zmysłami. Świat naokoło wydaje się być zlepkiem pozornie niepasujących do siebie sytuacji. Ostatecznie jednak wszystkie razem tworzą wyjątkowy kolaż – nasze życie.
Praca stworzona techniką wydzieranki, zainspirowana formą kolażu.
Wlepka stworzona w ramach projektu "Wlep się w Rembertów".
Projekt organizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekt finansowany ze środków Warszawskiego Funduszu Edukacji Kulturalnej.
Uczniowie Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 99 im. Małego Powstańca, ul. Bartnicza 2, Warszawa:
Wiktoria Grabińska, Helena Kowalik, Adam Michalski, Jakub Skrzypiec
Uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 105, Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy nr 1, ul. Długa 9, Warszawa:
Antonina Borczyńska,Paweł Droździel, Bartosz Halota, Michał Halota, Bogna Krasnodębska, Jan Mikołajczyk, Stefania Pęzik, Aleksandra Terczyńska

Wlepka „Seniorzy w pełni życia”
Uczniowie klasy 3D o profilu prawno-dziennikarskim. LI LO im. Tadeusza Kościuszki.

Praca ukazuje życie osób starszych jako pełne kolorów, wyborów i znaczeń. Kolaż z elementami tekstów, fotografii i wyrazistych kolorów symbolizuje różnorodność ich doświadczeń. Centralny punkt – twarz uśmiechniętej starszej kobiety – przypomina, że każde życie jest piękne, gdy pozostaje zgodne z własnymi wyborami. Słowa takie jak „Piękna” czy „Moc” podkreślają optymizm, zaś „Depresja seniora” wskazuje na wyzwania, które można przezwyciężyć.
Inspiracją była twórczość artystów pop-artu, takich jak Richard Hamilton czy Andy Warhol, oraz Romana Cieślewicza. W ich pracach łączono kolaż, tekst i fotografie, by wyrażać ważne przesłania społeczne. Praca wpisuje się w ten nurt, poruszając temat starości, stereotypów i autonomii.
Wlepka stworzona w ramach projektu "Wlep się w Rembertów".
Projekt organizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie.
Projekt finansowany ze środków Warszawskiego Funduszu Edukacji Kulturalnej.